BON PODARUNKOWY (zwany też VOUCHEREM lub BONEM PREZENTOWYM) – to zapomniane, niedoceniane i stanowczo za rzadko wykorzystywane narzędzie marketingowe.
BON PODARUNKOWY jest WYJĄTKOWY ponieważ nie tylko pomaga Ci zwiększyć sprzedaż, ale też wyróżnić się na rynku oraz zbudować dobre relacje z klientami i odpowiedni wizerunek na rynku.
BON PODARUNKOWY TO:
- Produkt, który wzbogaca i zwiększa Twoją ofertę dla klientów.
- Produkt, który sprzedaje inne Twoje usługi lub produkty.
- Produkt, który ma świetną rekomendację Twoich obecnych klientów,
- Produkt, dzięki któremu możesz pozyskać nowych idealnych klientów Twojej firmy. Dzięki efektowi marketingu doświadczeń – osoba, która zrealizuje swój bon podarunkowy u Ciebie i zachwyci się Twoją usługą lub produktem stanie się lojalnym klientem w przyszłości.
- Produkt, dzięki któremu pomagasz swoim obecnym klientom (inspirujesz ich) w wyszukaniu i zakupie wyjątkowego, pomysłowego i wartościowego prezentu.
Każda z Was prowadzących swoje biznesy powinna mieć w swojej ofercie bon podarunkowy.
Na rynku jest kilka rodzajów bonów podarunkowych: elektroniczne, plastikowe i papierowe. Te ostatnie najbardziej lubię. Są różnorodne, eleganckie i takie osobiste.
Najlepiej gdyby taki wydrukowany bon podarunkowy wystawiony był w widocznym miejscu w firmie działającej off -line czyli np. przy recepcji. Zawsze – informacja o bonie i jego wizualizacja powinna być zamieszczona w widocznym miejscu na stronie głównej na stronie www oraz we wszystkich social mediach.
Dobry Bon podarunkowy powinien być wyjątkowy, piękny, elegancki, ładnie zapakowany i sugerujący rodzaj prezentu. Może mieć różny – nie tylko prostokątny format. Powinien być najlepszą wizytówką firmy.
Można zaprojektować go i zlecić druk, można kupić gotowe na Allegro lub w wyspecjalizowanych firmach lub drukarniach. Można też go samemu zaprojektować np. w programie Canva lub zlecić jakiejś utalentowanej dziewczynie.
Ćwiczenie:
- Jeśli nie masz jeszcze w swojej ofercie bonu prezentowego już dziś zacznij pracę nad jego realizacją. Zastanów się co i komu mogłabyś zaoferować ze swojej aktualnej oferty w ramach Bonu Upominkowego. A może wymyślisz coś specjalnego, nowego?
- Pamiętaj bardzo ważne jest komu (jaka grupa docelowa) oferowany będzie ten Voucher.
- Ważne jest też z jakiej okazji może być on wręczony.
- Jeśli masz już Bon Prezentowy sprawdź czy jest on atrakcyjny dla Twoich aktualnych i potencjalnych klientów. Zastanów się jak go udoskonalić i wyróżnić.